Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Obrotu Nieruchomościami (ZP)
Wydziałem kieruje Damian Stachowiak
tel. 68 385 11 34
Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Obrotu Nieruchomościami (ZP) należy w szczególności:
1) inicjowanie zagospodarowania przestrzennego gminy w zakresie budownictwa i rozbudowy infrastruktury technicznej,
2) przygotowywanie koncepcji gospodarki przestrzennej gminy z uwzględnieniem m.in. wymagań ładu przestrzennego, urbanistyki, architektury, ochrony środowiska, dóbr kultury, praw własności,
3) współpraca z projektantami w dokonywaniu uzgodnień na etapie opracowywania projektu budowlanego zadania inwestycyjnego m. in. w zakresie uwzględniania stanu prawnego stosunków własności,
4) planowanie i proponowanie do projektu budżetu gminy i realizacja zadań w zakresie opracowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
5) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem terenów pod ogródki działkowe,
6) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania projektów:
a) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i jego zmian,
b) uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian,
c) decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wraz z wymaganymi uzgodnieniami,
d) prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
e) prowadzenia procedur związanych z realizacją miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
f) ustalanie warunków zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego,
g) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
h) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem opłat za wzrost wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
i) opiniowanie podziałów geodezyjnych i wydawanie decyzji o podziale,
7) realizacja oraz weryfikacja realizacji zadań, programów oraz polityki dotyczącej zadań planistycznych przy współpracy pozostałych wydziałów zawartych w:
a) Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Sulechów i Miasta Sulechów,
b) Strategii rozwoju gospodarczego Gminy Sulechów,
b) Założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe Gminy Sulechów,
c) miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego,
8) współpraca z wydziałem PR w prowadzeniu punktu obsługi przedsiębiorców, w szczególności
w zakresie przyjmowania przedsiębiorców i udzielania im pełnej informacji dotyczącej działań gminy związanych z:
a) tworzeniem ofert inwestycyjnych,
b) tworzeniem zapisów w programach, strategiach i innych dokumentach planistycznych sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości w gminie Sulechów,
9) wspieranie inwestorów w pozyskiwaniu gruntów pod inwestycje,
10) realizacja zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami w tym między innymi:
a) przygotowywanie propozycji gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność gminy w zakresie zbycia nieruchomości, oddania w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę i inne formy władania oraz naliczanie należności na rzecz gminy z przedmiotowych praw,
b) przygotowywanie propozycji i prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości powodujących zwiększenie zasobu nieruchomości,
c) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia oraz inicjowanie wywłaszczania nieruchomości,
d) scalanie i podział nieruchomości,
e) negocjowanie odszkodowań za przejęcie nieruchomości z mocy prawa,
f) ustalanie opłat związanych ze wzrostem wartości nieruchomości w wyniku jej podziału,
g) prowadzenie spraw związanych z:
- prawem pierwokupu nieruchomości,
- prawem użytkowania wieczystego, w tym z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego,
- udostępnianiem nieruchomości gminnych w celu wykonania robót budowlanych lub innych prac związanych z zakładaniem urządzeń infrastruktury,
- nadawaniem nazw ulicom, placom, rondom, osiedlom oraz nadawanie numeracji nieruchomościom i prowadzenie rejestru,
- zmianą granic miasta,
11) prowadzenie rozgraniczeń nieruchomości w zakresie uregulowanym w przepisach ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
12) realizacja zadań określonych w ustawie Prawo energetyczne ze szczególnym uwzględnieniem planowania zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
13) prowadzenie rejestru mienia gminnego i jego inwentaryzacja,
14) prowadzenie ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków, a znajdujących się na terenie gminy oraz opracowywanie i aktualizacja planu ochrony zabytków,
15) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań gminy określonych w ustawie Prawo geologiczne i górnicze,
16) prowadzenie ewidencji pomników i tablic upamiętniających zdarzenia oraz ustalanie zasad nadzoru i opieki nad nimi,
17) prowadzenie spraw związanych z dzierżawą gruntów przeznaczonych tymczasowo do użytkowania rolniczego i dzierżawy gruntów pod garażami,
18) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów dzierżawy za stawianie reklam na gruntach komunalnych,
19) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
20) realizacja zadań określonych w ustawie o ujawnianiu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
21) realizacja zadań związanych z planowaniem i opracowaniem dokumentacji koniecznej do działalności w zakresie telekomunikacji, wynikającej z ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych,
22) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i rozszerzaniem cmentarzy,
23) realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu,
24) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania i realizacji gminnego programu rewitalizacji,
25) sporządzanie dokumentów umożliwiających przyjęcie wytworzonych środków trwałych na majątek gminy,
26) udział w podejmowaniu działań związanych z pozyskiwaniem środków europejskich w zakresie realizacji zadań wydziału,
27) redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania wydziału,
28) realizacja zadań obronnych wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy,
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|