Dopisanie do spisu wyborców
Wyborca, który chce dopisać się do spisu wyborców w wybranym przez siebie obwodzie głosowania na obszarze gminy Sulechów, składa w tej sprawie pisemny wniosek najpóźniej do dnia 23 czerwca 2020 r. Osoba taka będzie ujęta w tym spisie wyborców również w przypadku przeprowadzania ponownego głosowania (tzw. II tura wyborów).
Wyborca ten będzie z urzędu skreślony ze spisu wyborców w miejscu stałego zamieszkania.
Wzięcie udziału w głosowaniu w innym obwodzie, w tym również w miejscu stałego zamieszkania, będzie możliwe wyłącznie po otrzymaniu z Urzędu Miejskiego Sulechów, zaświadczenia o prawie do głosowania.
W przypadku przeprowadzania ponownego głosowania, wyborca, który nie dokonał zgłoszenia do dnia 23 czerwca 2020 r., może po dniu pierwszego głosowania dokonać takiego zgłoszenia, najpóźniej do dnia 7 lipca 2020 r.
Wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania
Termin składania wniosków o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania:
- do dnia 26 czerwca 2020 r.,
- do dnia 10 lipca 2020 r. - w przypadku ponownego głosowania.
Zaświadczenie uprawnia do głosowania w dowolnym lokalu wyborczym na terenie kraju i za granicą oraz na polskim statku morskim.
Osoba, która otrzyma zaświadczenie jest skreślana ze spisu wyborców w miejscu stałego zamieszkania.
Zaświadczenie wydaje się na pisemny wniosek wyborcy. Można również upoważnić inną osobę do odbioru zaświadczenia (wówczas wyobrca sporządza wniosek o wydanie zaświadczenia i upoważnienie - może to być jeden dokument, w którym wskazuje swoje imię, imiona, nazwisko oraz numer PESEL, a także dane osoby upoważnionej do odbioru zaświadczenia).
Wyborca otrzyma 2 zaświadczenia: zaświadczenie o prawie do głosowania w dniu pierwszego głosowania oraz zaświadczenie o prawie do głosowania w dniu ponownego głosowania (tzw. II tury wyborów).
W przypadku utraty zaświadczenia, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, ani wzięcia udziału w głosowaniu w obwodzie właściwym dla miejsca stałego zamieszkania.
Akt pełnomocnictwa do głosowania
Wpis do rejestru wyborców
Głosowanie korespondencyjne
Komisarze Wyborczy w Zielonej Górze I i II informują, że zamiar głosowania korespondencyjnego powinien być zgłoszony przez wyborcę komisarzowi wyborczemu za pośrednictwem urzędu gminy w gminie, w której wyborca ujęty jest w spisie wyborców, najpóźniej do dnia 16 czerwca 2020 r.
Wyborca podlegający w dniu głosowania obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych może zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego najpóźniej do dnia 23 czerwca 2020 r. Natomiast wyborca, który rozpocznie podleganie obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych po tym terminie, może zgłosić ten zamiar najpóźniej do dnia 26 czerwca 2020 r.
Zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego może być dokonane ustnie, pisemnie lub w formie elektronicznej za pośrednictwem usługi udostępnionej na platformie e-PUAP.
W razie wysłania dokumentów za pośrednictwem operatora pocztowego o dotrzymaniu terminu rozstrzyga data wpływu zgłoszenia do urzędu gminy.
Zgłoszenie powinno zawierać: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL, oświadczenie o wpisaniu tego wyborcy do rejestru wyborców w danej gminie, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie, wskazanie adresu, na który ma być wysłany pakiet wyborczy bądź oświadczenie o osobistym odebraniu pakietu z urzędu gminy, kontaktowy numer telefonu, adres e-mail.
Zgłoszenia zamiaru głosowania korespondencyjnego można dokonać na załączonym do Komunikatu druku zgłoszenia.